مخازن سوخت ماشین های ترانزیتی یکی از اجزای اساسی این خودروها هستند که برای انتقال سوخت به موتور و بهره‌برداری بهینه از آن نیاز است. در اینجا، به بررسی فرایند ساخت مخازن سوخت ماشین های ترانزیتی در آریاپکو پرداخته خواهد شد.

 طراحی مهندسی:

 طراحی مخازن سوخت برای ماشین های ترانزیتی بسیار حائز اهمیت است. از این رو، با توجه به نوع موتور، دبی جریان سوخت، وزن و اندازه ماشین، نوع مخزن سوخت تعیین می‌شود. طراحی به گونه‌ای خواهد بود که بهره‌وری از سوخت بیشینه باشد و همچنین از لحاظ ایمنی و استحکام بالا باشد.

تهیه مواد اولیه:

پس از انتخاب نوع مخزن سوخت، مواد اولیه برای ساخت آن تهیه می‌شود. معمولاً از موادی مانند فولاد، آلومینیوم استفاده می‌شود. در آریاپکو این مواد باید با استانداردهای مشخص و به دقت بالا انتخاب می شوند.

 برش و شکل دهی مواد:

در این مرحله، با استفاده از دستگاه‌های برش و شکل دهی، مانند برش فایبر لیزر و خم cnc مواد استفاده شده برای ساخت مخزن سوخت به شکل‌های مورد نیاز برش و شکل داده می‌شوند. این فرآیند با دقت بالا انجام می‌شود تا خطراتی مانند خراشیدگی، ترکیدگی و ضربه‌هایی که می‌توانند به سلامتی و عملکرد مخزن سوخت آسیب برسانند، کاهش یابند.

 جوشکاری:

پس از برش و شکل دهی مواد، قطعات به یکدیگر جوش داده می‌شوند. جوشکاری با دقت و استفاده از دستگاه‌های بروز و توسط کارگران ماهر انجام میگردد. تا مخزن سوخت به طور کامل در برابر نشت و خراشیدگی مقاوم باشند.

تست و آزمایش:

پس از جوشکاری، مخزن سوخت تحت تست و آزمایش‌های مختلفی قرار می گیرند تا مطمئن شویم که به درستی ساخته شده اند و هیچ نشتی و خراشیدگی وجود ندارد. این تست‌ها شامل تست‌های هوا، آب، فشار و ارتعاشی می‌شود.